marți, 9 martie 2010

Şi totuşi...muncim!

 
 




Mai anii trecuţi am crezut că sunt singur într-un orăşel german.
Nu era nimeni pe stradă...pustiu...
Dar pustietatea asta nu a fost valabilă numai pentru respectivul orăşel...ci mai peste tot prin Germania, din cauză că acolo oamenii nu au vreme de plimbat pe străzi...ci de a lucra...
Abia mai spre seară, până pe la 11, germanii mai îşi pierd timpul la vreo berărie.
La 11 se închide cam tot.
Cine nu a avut noroc să-şi facă plinul până atunci, fluieră a pagubă.
Dar, iar bat câmpii...măcar să o fac pe la noi...
În Bucureştiul anului 1941 se circula serios pe Calea Victoriei.
Strada şi trotuarele sale devenise un adevărat furnicar. Funcţionarii cereau măriri de salarii.
La Guvern problema respectivă era pe ordinea de zi.
Ideea a fost cam aşa: Când un funcţionar va face munca altora trei, va merita mărire de salariu. Deocamdată nu este cazul, că nu se munceşte! Dacă nu mă credeţi, mergeţi pe Calea Victoriei, indiferent de oră, şi o să vă întrebaţi cum de mai au timp oamenii care se vântură pe acolo să mai lucreze...
Şi în prezent este cam la fel, prin centrul Bucureştiului...mai ales prin centru...indiferent dacă se merge cu maşina sau pe trotuar.
Mie îmi place vremea, de azi, de afară...
E o dovadă că românii muncesc. 
Nu mai au timp să umple trotuarele...
Ici-colo mai vezi câte un trecător întîrziat, aşteptând ofuscat să fie dus la slujbă de un mijloc de transport sau o trecătoare atentă să nu alunece.
Până la urmă se munceşte...noroc cu iarna care ne obligă să fim germani.

9 comentarii:

  1. De-am putea sa fim romani in tara noastra ar fi grozav...dara cum spuneti ,nici atunci si nici acum
    http://www.youtube.com/watch?v=7-teYDFKf5w&feature=PlayList&p=33712F4748742F7D&index=0

    RăspundețiȘtergere
  2. Cei care muncesc pe zapada si viscol, muncesc si pe soare si vreme faina! Chiar se munceste! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred ca nu erau pe stazi pentru ca era prea frig, parole !
    Sau varianta - sarbatoreau prin munca, ieri noi fetele, azi voi baietii !
    A-nceput saptamana in forta, cu chef de munca, nu gluma. Sa vedeti ce creste PIB-ul ca aluatul de cozonaci ))) Doar ce ne-am obisnuit cu imprumuturile, nu-i pacat sa-i lasam pe greci singuri...!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am recitit de curand "Calea Victoriei"si am proaspata descrierea facuta de Cezar Petrescu,nu seamana deloc cu imaginea pe care ati surprins-o in dimineata asta.In ceea ce priveste concluzia, glumiti.V-am sesizat zambetul!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Danca Danela: și totuși există iubire...
    @Adela: s-au cam dus bătrânii care puneau osul la muncă...
    @Ema: aha!, deci Dvs sunteți singura de până acum ce s-a prins că personajele îs importate în cele două imagini :)
    @Angela: suntețí psiholoagă !?! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nuuu, nu se munceste...Erau si oamenii ba pe la spitale sa-si trateze alcoolemiile prea ridicate, ba mahmuri prin case dupa ziua de 8 Martie...Femeile obosite dupa atata aplaudat stripperi, iar barbatii bucurosi ca au ramas singuri pe acasa, au tras si ei o bauta ca intre barbati...
    PS. de cand s-a declarat ca azi e ziua Barbatilor, ca eu nu stiam sa fie asa ceva?...Anyway, La Multi Ani!! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Se revarsa uj joie de vivre din cele doua fotografii... ceva de speriat!
    In concluzie: se munceste ;-)
    (adica oamenii sunt munciti de ganduri; priviti-le figurile)

    RăspundețiȘtergere
  8. Si mie-mi place vremea asta! ne tot plangem atata ca e frig, ca ninge, ca ploua ... cum am vrea sa fie ? e normal sa fie asa si e f bine ca avem si zapada si frig si soare si ploaie ... si nametii de dupa ninsoare si curcubeul dupa ploaie ... :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce bine seamănă personajele. Parcă ar fi tată şi fică. Eu cred că bărbaţii numărau paharele golite azi iar doamnele îşi numărau cadourile primite ieri..., de asta erau goale străzile... :))

    RăspundețiȘtergere