vineri, 5 februarie 2010

Vinerea...blondă







Stă la biroul lui din lemn masiv de stejar lăcuit şi se uită la mine cu ochii lui de un albastru nedefinit.
Zâmbeşte, uşor, şi-mi zice: Măi băiatule! Ce e, mă, de capul tău? De regulă, la o asemenea abordare, dacă nu aş cunoaşte persoana aş da un răpuns care ar face pe oricine să muşte din biroul de stejar. Dar nu este cazul lui. El este cu 20 de ani mai în vârstă decât mine, iar când mă uit la părul lui cărunt, tuns scurt, realizez că nu se cade. Aş putea să trec şi peste aspectul ăsta, aşa cum a trecut americanul ăla peste Teo Peter, dar mai este un ceva care mă reţine. Când el se ridică în picioare am senzaţia că mă uit la un urs grizzly care stă în două labe, iar palmele îi seamănă cu cele ale lipovenilor din Deltă...Da, şi dacă am timp, stăm la poveşti. Din alea serioase, cu tancuri, avioane şi marinari văzuţi prin filme. Îi place...
Dacă nu am timp, îl expediez scurt, deşi nu-i place: Luaţi Dvs o coală A4, scrieţi-vă toate necazurile pe ea, iar pe urmă vin eu să pun o picătură de speranţă, ca să nu  vă mai doară sufletul. Idea cu coala e utopică. Acum lumea s-a modernizat...doar se butoanează la taste...Dar când vrei să enervezi pe cineva îl pui să facă lucruri utopice...
Timpul a mai trecut o idee peste noi. Din cauză că planeta se scufundă, ochii lui albaştri stau acasă, deşi nu-i place lucrul ăsta...Dar, în viaţă trebuie să facem, uneori, şi ce nu ne place...
Ei, acum să revenim la subiectul nostru. Nu există o vinere blondă, dar există în schimb vineri negre. Nu pentru toată lumea, ci doar pentru cei care vor. Întâmplarea a făcut să văd, azi, într-o vinere aşa zisă neagră, o blondă şi să fac un joc de cuvinte...Dacă aş fi văzut persoana pe stradă şi mă punea cineva să pariez că femeia este o credincioasă ferventă, aş fi pierdut, spunând ce zicea şi băiatul cu ochii albaştri: O fi ceva de capul ei?. Era suficient să mă uit la haina pe care o poartă şi să decretez că blănurile nu sunt sinonime cu religia...
Cineva care a văzut imaginea a întrebat cum de m-am dus aşa de aprope de doamna blondă...Ei şi, glumele fiind permise, am zis că am mers aşa discret lângă dumneaei şi am tras-o uşor de mânecă, întrebând: Ştiţi, pot să vă fac şi eu o fotografie? Iar ea, cu ochii închişi şi punând stop la rugăciunea pe care o bolborosea, a răspuns: Da, dar să fie un gros-plan, că bărbată-mio ştie că sunt la cosmetică...
Problema este că persoana care a întrebat nu s-a prins de glumă şi a constatat sec: Să deranjezi femei serioase în timpul unei slujbe!  Asta e culmea tupeului! 
Deh, tupeu de vinere neagră...sau blondă...sau...
Pe curând!

12 comentarii:

  1. inteleg ca blanurile ar putea fi sinonime cu a merge la cosmetica, dar mai putin, si totusi da, sinonime cu religia...
    parerea mea e ca ne formam de multe ori imagini gresite despre ceilalti.. ai punctat bine legat de aparenta. imi amintesti ca si eu sunt perceputa altfel sau alta decat sunt.
    numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. @cires amar: nu vă cunosc şi nu am cum să comentez, însă Dvs aveţi o ţinută mai de vară...nu vă faceţi probleme...

    RăspundețiȘtergere
  3. Dumnezeu se reveleaza uneori mai intai celor pacatosi, care au cea mai mare nevoie de El.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Alina Cristea: poeziile tale, frumoase, le înţeleg...dar în contextul de faţă...cine-s păcătoşii?, că mie nu-mi plac lucrurile generale...sau o să mă puneţi să umblu ca şi Diogene ca să aflu?:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumos articol. Frumoasă şi vinerea ta. Înseamnă că ţi-ai început ziua cu dreptul :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu stiu daca sunt departe sau aproape de adevar, dar prin "pacatos" inteleg omul din zilele noastre, individualist, care nu mai gaseste ragazul de a petrece cateva minute intr-o biserica. In contextul de fata ma refer la mine si la altii asemeni mie care, in rutina de zi cu zi, dau peste imagini cum este cea din postarea ta care sa le aduca aminte ca exista timp de a ne linisti si de a fi noi cu noi - unii in biserica, altii in hobby-uri sau alte locuri care sa ii incarce pozitiv.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Alina Cristea: pe lângă poezie, e cazul să începeţi să scrieţi şi proză, că vă pricepeţi...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa inteleg ca nu am fost prea convingatoare? In orice caz, ma simteam datoare cu o explicatie pentru ca - nu-i asa- cui ii plac lucrurile generale?

    RăspundețiȘtergere
  9. Imaginile de mai sus ma incrunta si ma fac sa zambesc. Nu stiu de ce si nu stiu cum. Nu pot face introspectii si nici analize psihologige. Stiu doar ca o privesc cu inima.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sper ca este in regula daca ma adresez cu persoana a II-a singular.

    RăspundețiȘtergere
  11. Desi postura doamnei ma duce cu gandul la alta conjunctura, iata cum o poseta ieftina, o blana si o lumanare pot face toata diferenta :D

    RăspundețiȘtergere
  12. @MF: păi e păcat, că rămân riduri...:)

    @Alina Cristea: temă de weekend: să citeşti "Pielea ursului"...

    @Joykarisma: eu când ma uit la poşeta respectivă mâ gândesc la un geamantan şi fug cu mintea la ce ar avea o imagine în ea dacă s-ar fotografia conţinutul unei poşete...

    RăspundețiȘtergere