duminică, 7 februarie 2010

Oraşul infernului alb









Până pe la două noaptea am stat cu Robert De Niro în Everybody's Fine...Tare film. De Niro s-a apucat de făcut fotografii...Să vedeţi cum stau americanii nemişcaţi pe stradă, deşi nu-l cunosc, ca să-şi aranjeze el cadrul...Mi-ar place să fac fotografii pe Calea Victoriei, ca De Niro în film, când trec maşinile ălea negre cu girofaruri albastre...gonind pe roşu către Dealul Cotrocenilor...
Da, şi cum niciodată nu e vreme de somn...pe la şase mă trezeşte un băiat cu ochi albaştri. Se împotmolise în zăpadă...iar Fordul îi uruia ca naiba...dar el a fost un căpos, insistând...
Peste alte 15 minute vin maşinile de dezăpezire...la blocul primarului portocaliu (păi da, a fost primul bloc din cartier care fu reabilitat termic, iar la final l-au vopsit băieţii în portocaliu...). Doar pe strada lui se dezăpezeşte şi pe Bdul care îl duce către  job...să nu cumva să apară vreo urgenţă  mai rea decât codul portocliu (ar fi bine să se schimbe codul ăsta, care în fapt face reclamă la şmecherii ăia care scriu tâmpenii cu oi puse în ţarcuri pe cine ştie ce dealuri...).
Aşa că, dacă tot îşi ambalează unii maşinile, merg în oraşul asediat de zăpadă, sau în oraşul infernului alb...să mă joc prin zăpadă...Sun la câţiva amatori de fotografii, poate facem o echipă...dar eu sunt prea matinal...
Trotuarele nu mai există...au fost acoperite de nămeţi...
Oameni şi maşini merg pe Bdul viscolit de vânt.
Şoferii nu mai opresc la trecerile de pietoni, deşi sunt trecători în aşteptare. Piloţii ar vrea să oprească, dar cine o face...acolo îi rămâne fierul...
Primarul i-a fericit pe proprietarii de maşini, gândindu-se la muşchii lor, în condiţiile în care plugul de dezăpezire le-a blocat bijuteriile cu zăpadă.
Oamenii merg zgribuliţi şi resemnaţi...numai pe îndrăgostiţi îi doare în mocasini.
Dâmboviţa arată ca din altă lume, iar un oltean îşi abandonează maşina aşa cum îi place lui: fix în mijlocul unei intersecţii în formă de T!
La întoarcere, văd o mamă care îşi plimbă odrasla pe stradă, un băiat care face pârtie către un cabinet de cosmetică (doamnele au programare chiar şi duminica, iar orarul se respectă) şi un viteaz care în timp ce îşi dezăpezeşte maşina trimite vorbe de gratitudine...primarului.
E iarnă afară, iar când mă gândesc la anotimp îmi vine în minte motto-ul de la o reclamă: I love it!



20 de comentarii:

  1. Faine imaginile! Chiar spun ceva despre ce e acum in oras!

    RăspundețiȘtergere
  2. @photoblog: nu am adresa Dvs de e-mail. Imi trimiteti sau vrb cu Dragos O.?

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe imagini! Arta ,pasiune si realitate ...

    RăspundețiȘtergere
  4. oh my... it's freaking freezing!!! I hope you're all doin fine with that kind of weather! though I wish I could experience snow=)

    RăspundețiȘtergere
  5. frumos ai surprins atmosfera ... domnule, nu ai somn BRAVO ... îmi place fotografia cu Dâmboviţa, foarte bună şi editarea ... felicitări

    RăspundețiȘtergere
  6. ati zis o vorba nelalocul ei despre un oltean ...STERGE-O!

    in atmosfera aceasta a dumitale , lipseste scena in care am impins la cateva masini, ai caror stapani care se bazau doar pe ,, poate merge si asa``

    RăspundețiȘtergere
  7. @Crisss: numai realitate...
    @Cristian Ion: mie aia cu Dimbovita imi place cel mai putin...

    RăspundețiȘtergere
  8. @Danca Danela: iertaţi-mi îndrăzneala...dar vecinul meu e oltean în CI, şi are un Opel gri, cu numărul DJ 85...asta e realitatea...dacă era ardelean...spuneam că e ardelean, dar aşa, ce să fac eu dacă vecinii nu pot să mi-i aleg...şi nici să le corijez capriciile (PS...dupa una oră au venit 3 fete să-l împingă pe ghinonist...erau chiriaşele lui...Ş:))

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari ! Romania noastra cea de toate zilele surprinsa again and again de iarna. Domnul cu rucsacul emigreaza sigur !

    RăspundețiȘtergere
  10. @xoxo: a ajuns deja la destinaţie; mi-a trimis sms din Alaska; nu ninge şi, culmea, este şi soare :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Este si arta ...putini sunt cei care pot transmite ceva prin fotografiile lor ...

    RăspundețiȘtergere
  12. oameni zgribuliti si haos pe "sosele"...

    ps: fotografiile sunt super :>

    RăspundețiȘtergere
  13. @Bogdan: şoselele nu se mai văd la ora asta, iar autostrăzile sunt închise. Fugi acasă, că de la ora 0.00 doctorul va închide circulaţia pe bulevardele mari...
    Cât despre imagini, habar nu am...

    RăspundețiȘtergere
  14. Doctorul e la şpriţ cu marinerul şi îi doare în sfântul aşteaptă de noi. Nu are cum să închidă circulaţia pentru ca îi e lene să facă şi asta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Off, iar am fost comoda azi si am fugit de frig. :(
    Preferata mea din aceasta serie este fotografia cu Dambovita! Super faina!
    Si prima imi place mult!

    RăspundețiȘtergere
  16. Frumoase fotografiile. Pacat ca am dormit in galosi. Ma tot uit si mi vine sa dau timpul inapoi si sa fug prin zapada. :) Poate maine ...

    RăspundețiȘtergere
  17. @Tuesday: And portraits of you are beautiful...

    @Costea: i-a venit şi doctorului rândul...să
    fie luat la mişto...

    @Adela: luptă cu frigul azi...în prima sunt trei maşini înzăpezite!

    @oanaboncu: dar azi-noapte ce-aţi păzit? dar în dimineaţa asta? nici nu o să vă vină să credeţi ce subiecte aţi ratat...şi mai ştiţi cum zice Al Pacino: when God sleep late, we wen...

    RăspundețiȘtergere
  18. frumoase instantanee, 2,3,4,5 imi plac mi mult.

    si face bine la moral faptul ca cineva e in stare sa strige 'i love it' despre si pe o vreme ca asta :))

    RăspundețiȘtergere
  19. @catalina: aşa, nu mai numărasem de mult:)

    RăspundețiȘtergere