Paradoxal, cârligele au o sută de ani...
Au rezistat unui război mondial, în prima linie...
Probabil vor mai exista şi peste o sută de ani, fără probleme...
Ştiţi de ce?
Sunt făcute de germani...
Există pe ici pe colo şi lucruri făcute de români şi care au ceva mai mult de 100 de ani, desigur, făcute pentru 'export'. Un exemplu foarte bun e aflat chiar în inima Parisului...
@MF...chiar si mai aproape...podul CFR Fetesti-Cernavoda...facut de ing. Anghel Saligny (ala vechi).Si l-a facut intr-un timp mai scurt decat se chinuie edilii prezenti la modernizarea liniei Bucuresti Constantza.
Complexul de poduri de la Cernavodă... Saligny a avut sânge germano-francez; facultatea a absolvit-o în Germania; Podul de la Cernavodă a fost realizat de două firme străine după proiectul lui Saligny, oţelul moale fiind adus din străinătate; chiar şi cei doi dorobanţi de la Cernavodă sunt făcuţi de un francez, Pillet..., prilej pentru cocoşi de a spune: o fi podul în România, dar decoraţiile sunt ale noastre! Podul peste Borcea a fost aruncat în aer, în 1916, şi refăcut de...germani... În concluzie, din punctul meu de vedere, românesc a fost numai sângele muncitorilor care au murit lucrând în chesoane...plăcile cu inscripţii şi aplauzele de la data inaugurării: 14 septembrie 1895, pe stil vechi... Cât despre modernizarea de la Bucureşti la Constanţa, spunea cineva de la CFR, ieri: se vor mai pensiona vreo 2 generaţii, iar ea tot nu se va termina...
Ce documentare concisă şi punctuală ... şi cât aţi mai stat pe podul închis şi... cât aţi mai admirat frumoşii ostaşi ce stau de starjă vechiului pod... Cârligele alea dialogează ,clar, în germană..
da..
RăspundețiȘtergereExistă pe ici pe colo şi lucruri făcute de români şi care au ceva mai mult de 100 de ani, desigur, făcute pentru 'export'. Un exemplu foarte bun e aflat chiar în inima Parisului...
RăspundețiȘtergere@MF...chiar si mai aproape...podul CFR Fetesti-Cernavoda...facut de ing. Anghel Saligny (ala vechi).Si l-a facut intr-un timp mai scurt decat se chinuie edilii prezenti la modernizarea liniei Bucuresti Constantza.
RăspundețiȘtergereComplexul de poduri de la Cernavodă...
RăspundețiȘtergereSaligny a avut sânge germano-francez; facultatea a absolvit-o în Germania; Podul de la Cernavodă a fost realizat de două firme străine după proiectul lui Saligny, oţelul moale fiind adus din străinătate; chiar şi cei doi dorobanţi de la Cernavodă sunt făcuţi de un francez, Pillet..., prilej pentru cocoşi de a spune: o fi podul în România, dar decoraţiile sunt ale noastre!
Podul peste Borcea a fost aruncat în aer, în 1916, şi refăcut de...germani...
În concluzie, din punctul meu de vedere, românesc a fost numai sângele muncitorilor care au murit lucrând în chesoane...plăcile cu inscripţii şi aplauzele de la data inaugurării: 14 septembrie 1895, pe stil vechi...
Cât despre modernizarea de la Bucureşti la Constanţa, spunea cineva de la CFR, ieri: se vor mai pensiona vreo 2 generaţii, iar ea tot nu se va termina...
Ce documentare concisă şi punctuală ... şi cât aţi mai stat pe podul închis şi... cât aţi mai admirat frumoşii ostaşi ce stau de starjă vechiului pod...
RăspundețiȘtergereCârligele alea dialogează ,clar, în germană..