duminică, 4 iulie 2010

Diferenţa...







Nu pot să mă abţin să nu cumpăr miez de nucă...
pe care îl înghesui în borcane închise ermetic.
Am un capriciu pentru nuci încă din copilărie, când nu aşteptam să le cadă coaja de protecţie,
colorându-mi mâinile în galben-verde, nuanţă pe care nu o mai scotea nici măcar sarea de lămâie
cumpărată de la Alimentara...
Una peste alta: oare care este diferenţa dintre un miez de nucă proaspăt scos din carapacea lui şi unul care stă mai mult timp în aer liber?

18 comentarii:

  1. Îţi recomand dulceaţa de nuci verzi :).

    RăspundețiȘtergere
  2. nuuuci....iam, iam...
    umezeala le termina...le mucegaieste...ori poate un aer uscat le stafideste...da, isi mai pierd din gust sau chiar li se modifica gustul...
    "Daca anumite rezultate nu sint conforme cu teoria, ele trebuie ignorate"...Murphy

    RăspundețiȘtergere
  3. Arome din copilarie... de câte ori nu m-am înţepat cu vârful cuţitului încercând să desfac nuci verzi?... nu mai zic de saptamanile intregi in care aveam mainile nucarii :). Diferenta... miezul nucii verzi contine vitamina C, prin uscare aceasta se pierde...

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu n-am murdarit in copilarie cu coaja de nuca. Nu-mi placea nici mirosul...Care-i diferenta? :>

    RăspundețiȘtergere
  5. Si mie imi plac nucile noi, verzi, "de lapte" decojite de pielita tanara si groasa! Imi place savoarea lor, dulceata lipsita de asprime... Nucile uscate sunt mai aspre, mai astringente, mai concentrate si merg perfect cu merlot-ul anterior si cu o feliuta subtire de lamaie... Torni vinul in pahar, pui o feliuta subtire de lamaie si un cub de gheata si il laso sa respire 10-15 minute cat spargi 3 nuci, le cureti si le prajesti cu un strop de ulei de masline, un varf de lingurita de sare grunjoasa intr-o tigaie de tabla ssu un ceaun (poti pune si un praf de piper!). Apoi scoti pe un servetel nucile, le vanturi cat sa piarda excesul de sare si pielitele dar nu le lasi sa se raceasca de tot! Le pui pe o farfurie langa o felie subtire de parmezan sau una de branza maturata de bivolita sau de capra, aprinzi un trabuc si te desfeti cu savoarea combinatiei!
    Nota: sa nu termini vinul si nucile inainte de trabuc, dar nici invers...

    RăspundețiȘtergere
  6. E una enormă, gustul dumnezeiesc! Aș mânca rucsaci plini cu nuci tinere, eh, ce să-i faci! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. ...Si la un vin, cel putin din 1989

    RăspundețiȘtergere
  8. Cel mai frumos era când începea şcoala şi mâinile încă aveau pete maronii...

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Costea: nu am timp...
    @ MF @ Anima: se schimbă gustul...
    @ AnDRAW: mi-a mai spus cineva de o altă reţetă cu brânză de bivoliţă şi capră!
    @ Ogarafgan: rucsaci îs de găsit; cu restul e mai dificil...
    @ Anonim: românesc au ba? :)
    @ Anca: şi urma controlul cu degetele puse pe bancă!
    @ Vara Toamna: îşi pierd gustul...

    RăspundețiȘtergere
  10. Dupa ce le pui in borcan , daca le acoperi cu miere si le lasi cateva zile, le transformi intr-un desert delicios.

    RăspundețiȘtergere
  11. ...Lasa nucile...
    Ce aparat folosesti? Canon,Nikon...14MP...SLR...12 optical zoom...3500 ISU ...faci poze superbe...

    Stiu ca trebuie sa ai si ochi de artist...

    RăspundețiȘtergere
  12. @*Wo [-] In*: de pe la Agronomie...
    @ Miki: cu vişine am făcut aşa...
    @ MyEyesOnyou: un amărât de Canon, DSLR, cu doar 3 megapixeli şi 1600 ISO...

    RăspundețiȘtergere
  13. Sigur romanesc, savurat in acorduri de muzica veche lautareasca!

    RăspundețiȘtergere
  14. Deci ochiul de artist e de vina.Nu se mai fabrica nici macar 7MP.

    RăspundețiȘtergere
  15. diferenta e gustul, probabil. dar ce ai surprins in poza e incredibil! de unde venea lumina? e o raza de soare acolo, in miez?

    RăspundețiȘtergere
  16. @ MyEyesOnyou: au ajuns la 24...unele...
    @ Catherine: din faţă, printre crengile copacilor...

    RăspundețiȘtergere