luni, 16 august 2010

Geamia


La mică distanţă de silozurile din Balcic există o geamie.
Pe trei dintre laturi, clădirea este înconjurată de case,
iar latura dinspre stradă aminteşte că acolo a fost cândva un cimitir.
Afară plouă, iar singurul loc în care mă pot adăposti este un umbrar
din curtea geamiei...
Sunt abordat de trei cetăţeni, care îmi spun că dacă vreau să fotografiez în interior
va trebui să le dau şase leva...
Eu le ofer trei...
Ei acceptă cinci, spunându-mi că şi aşa îmi fac un favor,
în condiţiile în care la biserica ortodoxă taxa este de 10 leva pentru fotografiat...
Le dau cinci leva, iar unul dintre cetăţeni mă conduce în interior...
Trecem de uşa de la intrare şi ajungem într-un hol dreptunghiular, pardoseala fiind din piatră.
Vreau să trec de a doua uşă şi să ajung în sala mare...
Cetăţeanul îmi face semn să aştept şi îmi arată nişte saboţi din lemn...
Renunţ la galoşi şi sar în saboţi, că altfel cade înţelegerea...
Sala mare este de formă pătrată; pereţii sun văruiţi cu alb;
pardoseala este din lemn, iar din loc în loc sunt aruncate câteva preşuri...
În colţul din stânga sunt aruncate două ceasuri...


Apuc să mai fac trei fotografii, una fiind cu un detaliu frontal,
iar cetăţeanul îmi spune că trebuie să ies afară...;
o credincioasă venise la geamie, iar cetăţenii au rugat-o să aştepte sub umbrar,
până se termină de făcut curat în interior :)


2 comentarii:

  1. Tare stranie a doua poză.

    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost si eu la Balcic acum 2 saptamani si mi-a placut f mult, insa nu am apucat sa vad si partea asta...am fost la Gradina Botanica si la Castel. App de poze, sunt cam ciudatele asa, dar foarte interesant surprinse!

    RăspundețiȘtergere