marți, 11 mai 2010
Maria
Au şi bulgarii simbolurile lor...
Fecioara Maria este reprezentată în incinta Castelului Reginei Maria de la Balcic în două locuri.
Odată este pictată deasupra uşii bisericii, iar a doua oară este reprezentată într-un basorelief
din marmură albă, aflat în capătul Grădinii Divine.
În pictura de la biserică, fecioara nu are ochii albaştri, aşa cum este reprezentată în multe biserici din Bucureşti, ci în culoarea veşmântului. De asemenea, îi lipseşte pruncul...
Reparaţia s-a făcut la basorelief...
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
O sa observi ca in majoritatea icoanelor ortodoxe Fecioara Maria este zugravita avand ochii caprui. Sfintii Parinti spun ca Maica Domnului are ochii caprui. La catolici e altfel...
RăspundețiȘtergereReparatia este necesara in cazul nostru al crestin ortodoxilor care nu stim mai nimic despre darul ortodoxiei pe care l-am primit si pentru care vom fi intrebati de Dumnezeu ce-am facut din el.
RăspundețiȘtergerePrima fotografie este a Icoanei Maicii Domnului fara prunc si cu bratele ridicate pentru primirea Duhului Sfant. Acest gest , daca veti merge totusi Duminica la Sfanta Liturghie sau la alte praznice il veti vedea si-n zilele noastre, pentru ca de nimic nu avem acum mai mare nevoie decat de Harul Duhului Sfant pe care prin pacatele noastre si nemarturisirea lor cu cainta l-am pierdut.
Reprezentarea Maicii Domnului fara prunc nu e o greseala, dupa Invierea si Inaltarea Domnului, Maica Domnului a continuat sa traiasca pe pamant si sa se roage Fiului, sa mijloceasca pentru noi iertarea pacatelor noastre.
Astfel de icoane se numesc ale Maicii Domnului cu pruncul nevazut ochilor nostri.
La Diveievo in Rusia este o icoana Maica Domnului Umilenia, la care Sfantul Serafim de Sarov se ruga cu candela aprinsa.(Cuviosul Serafim de Sarov, marele sfânt al Rusiei, care ne învaţă că scopul vieţii creştine este dobândirea darului Duhului Sfânt, ajunsese la o aşa măsură duhovnicească încât Maica Domnului i s‑a arătat aievea de mai multe ori în timpul vieţii sale. Cuviosul a avut o evlavie deosebită pentru Pururea Fecioara Maria, care l‑a salvat de la moarte, l‑a ocrotit şi l‑a povăţuit mereu.
Icoana Maicii Domnului în faţa căreia se ruga Sfântul Serafim şi în faţa căreia, aşezat în genunchi, a şi adormit întru nădejdea Învierii, se numeşte Umilenie, care se tâlcuieşte „Înduioşarea”, iar Sfântul a botezat‑o „Bucuria tuturor bucuriilor”. Ea a fost pictată pe o pânză întinsă pe o scândură de chiparos şi are o iconografie mai deosebită. Mai întâi este o reprezentare cu trăsături realiste şi nu bizantine. Apoi, spre deosebire de majoritatea celorlalte reprezentări, aici Maica Domnului este singură, fără a‑L purta în braţe pe Pruncul Hristos. Mâinile fiind deci libere, le ţine încrucişate pe piept, iar privirea este plecată, plină de smerenie. Împrejurul aureolei, care are forma unei cununi de raze strălucitoare, este scris: „Bucură‑te, Mireasă, pururea Fecioară!”.
) Sfantul care a stat in genunchi 300 zile in rugaciune si care este indrumator Sfantului nostru Parinte ARSENIE BOCA.
In a doua fotografie a dumneavoastra este o reprezentare religioasa, nu o icoana.Artistii au si ei dreptul sa reprezinte in lucrarile lor asa cum vad ei ( uneori si fumand cate o tigara)reprezentarile divine.
O icoana se picteaza cu post , rugaciune si binecuvantare.
Cand spunem Fecioara Maria, spunem Mama Domnului Nostru Iisus, pe care il vedem intotdeauna cu ochii mintii si ai sufletului, Cel ce este modelul si nadejdea noastra!
RăspundețiȘtergere@ Anima: Ideea este că la nordul Dunării unele icoane sunt pictate după ureche, fără să se ţină cont de principii...
RăspundețiȘtergere@ Danela: în a doua imagine am spus că este un basorelief...; în rest: aveţi dreptate