miercuri, 20 iulie 2011

De Sf. Ilie la Sf. Ilie...


 Dacă tot privesc oamenii curioşi spre Mănăstirea Sf. Ilie (municipiul Topliţa, jud. Harghita)...

...am mers spre biserica din lemn, construită în 1847 la Stânceni şi adusă de patriarhul Miron Cristea  la Toplilţa, în 1910.


În interior sunt expuse trei icoane, sfinţite de patriarhul Miron Cristea în apa Iordanului
şi lăsate câteva zile pe mormântul Mântuitorului.
Icoanele au mai fost plimbate de patriarh pe la Ierusalim, Atena şi Istanbul (ex-Constantinopol),
înainte de a fi donate bisericii de lemn din Topliţa.
Icoana din fotografie este amplasată în stânga altarului.

  Afară nu este vreme de odihnă...

...pregătindu-se agapa creştină pentru câteva sute de pelerini care vor asista la slujba specială,
 prilejuită de hramul mănăstirii.
*
PS:  celor care poartă numele Sf. Ilie: La mulţi ani!

   
The Rokes - L'ultimo Ballo

10 comentarii:

  1. A doua fotografie pare o chemare...

    RăspundețiȘtergere
  2. cata liniste! pare o alta lume, frumoase poze!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Ela: cine ştie...
    @ Copilul...: şi cât praf este până acolo...
    @ Sophie: sunt norocos pentru că am intrat unde era încuiat: la icoane...

    RăspundețiȘtergere
  4. Хорошая работа!

    RăspundețiȘtergere
  5. Iar celor care praznuiesc zilele sfintilor si care marturisesc dreapta credinta INTARIRE INTRU Hristos!

    Pentru patriarhul Miron Cristea s-a rugat 30 de ani parintele Arsenie Boca pentru iertarea pacatelor.Pentru care pacate , nu spun eu, doar ca e atat de interesant de citit , ca numai cine-l cauta si pe Dumnezeu in acelasi timp va dori sa citeasca.Sa fii binecuvantat si sa ajungi marturisitor! Rugaciunile Sfantului Ilie sa-ti tamaduiasca bolile trupesti si sufletesti!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Mari: muncă matinală...
    @ Daniela: cred că ultima propoziţie va fi valabilă, în ceea ce mă priveşte, când voi avea o sută de ani...

    RăspundețiȘtergere
  7. am mancat si eu o data la o manastire. era mancare de post. eu - carnivora! uneori mi-e greu sa inteleg de unde atata inspiratie in ce gatesc unii in zilele de post!

    RăspundețiȘtergere
  8. A doua fotografie e best off ;)
    Felicitari

    RăspundețiȘtergere