sâmbătă, 22 ianuarie 2011

The last dance for me...






Afară ninge, încă nu nebuneşte, iar oamenii au mai multă vreme să se gândească la cărţi...
Aşa că, un ghiont matinal  mi-a dat de lucru câteva minute...


1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?
Probabil că aş omorî eu tastele, însă aş fi prea tehnic şi aş plictisi cititorul cu prea multe virgule,
aşa că aş inventa un grup de lucru format din Cioran, Noica şi Eliade.


2. Care sunt motivele pentru care le-ţi încredinţa sarcina aceasta?
Cum fiecare dintre cei trei se va ocupa de capitole distincte,  cititorul va termina cartea pe nerăsuflate...

3. Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra o urmă a umanităţii?
 Un semn de umanitate este inutil; aş prefera să pot pune toate cărţile în variantă digitală...

4. Cum arată pentru dvs pauza ideală pentru a citi o carte?
 Citesc cărţi, chiar dacă nu sunt în pauză...

5. Daca aţi avea puterea de a  şterge  un personaj de roman care ar fi acesta?
 L-aş sterge pe generalul Gheorghe Basta.

6. Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?
Mihai Viteazul nu ar mai fi fost asasinat, unirea de la 1600 ar fi rezistat şi am fi scăpat de pârjolul şi negativele obiceiuri  impuse de fanarioţi..., câştigând 300 de ani de civilizaţie statală...

7. Cati kilometri aţi merge pentru a găsi o carte ?
S-a inventat curieratul rapid...

8. Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi ?

Aş prefera două condeie: Marin Preda şi Nichita Stănescu.

9. Care ar fi primele cuvinte care le-aţi adresa (În afară de  Bună ziua !  ) ?
Pentru primul: Trăim un alt fel de Delir şi nu are cine să-l scrie.
Pentru secundul: Leoaica a fost îngheţată de iarnă...

10. Descrieţi biblioteca visurilor voastre.
Una în care să nu aud cele mai noi tonuri de apel pe mobil,
clapele calculatoarelor să fie silenţioase,
lumina să nu-mi scoată ochii,
cărţile vechi sau periodicile să nu mai fie decupate, la anumite pagini, cu lama..

Şi dacă tot trebuie să predau ştafeta, la câteva persoane,
m-am gândit la următoarele victime:

Adela
Andraw
Anima
Dreamer 
Indiscreta
Lavinia 

Mirela 
Mihaela
Marcel
Monica
Popescu D/in dragoste

Rinkashiki
Scorpia
Septembrie
Smalldot
Soră-mea 

PS: mă ascund vreo câteva zile, ca să scap de şuturile nominalizaţilor dar şi de cele ale persoanelor omise,
însă cele din urmă să nu uite că-mi rămân la fel de dragi...


   

18 comentarii:

  1. Frumos ai răspuns Cătălin, eu cred că ne-ar trebui fiecăruia câte o gumă să ştergem personaje de pe urma cărora fac riduri istoricii.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) Îmi place că ai pus "victimele" în ordine alfabetică!

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu l-am ales pe N. Stanescu:)

    Si, da si eu L-am numit pe Preda:)

    interesante raspunsuri:)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Costea: un frumos...plictisitor.
    @ Septembrie: data viitoare voi folosi criteriul înălţimii...:)
    @ Monica: e cazul să nu mai stăm în aceeaşi bancă; iar ai să spui, data viitoare, că te-am copiat :)

    RăspundețiȘtergere
  5. breeeee, je suis in tari straineze, citesc vogue paris...acu ma faci sa ma simt vinovataaaaaaaa...dar las ca nu ramane neplatita, pe cuvantul meu de scorpie

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Ellenaa: povestea Catedralei...stă uitată în promisiuni entuziaste...

    RăspundețiȘtergere
  7. Persoanele omise n-au decât sa ia leapsa si s-o faca, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  8. :(( haidi, acu ma simt si mai vinovata...ma enervezi in plm...am zis ca fac, n-am zis cand :D

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Dan: timp să ai, că de inspiraţie nu duci lipsă...
    @ Ellenaa: să nu te urci pe vreo clădire înaltă pe acolo, azi, cu atâtea sentimente de vină la purtător...că în niciun caz nu ai să poţi levita...:)

    RăspundețiȘtergere
  10. :)) poate vreau sa zbor nu sa levitez

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Ellenaa: în varianta mea mai aveai şanse...să fii prinsă...

    RăspundețiȘtergere
  12. Bine, Cata! Hai sa-ti dau cateva raspunsuri. In primul rand nu mi-as scrie biografia. N-as avea de ce.
    Daca e sfarsitul lumii, la ce bun?
    Cand citesc imi place sa fie o atmosfera placuta: in curte, cu pasarelele ...dar am citit si pe troleibuz!
    Nu as scoate niciun personaj din romane. Isi au rostul lor!
    Nu trebuie sa parcurg km pentru carti. Nu le-am citit pe toate pe care le am.
    Mi-ar fi placut sa il cunosc pa Blaga sa-l intreb: " De ce strivim corola de minuni a lumii?"
    Biblioteca visurilor mele e cea in care am citit cand eram studenta. Avea o atmosfera perfecta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Acum ca am raspuns, ma supun criticilor... :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Dreamer: probabil atmosfera din bibliotecă s-a schimbat...
    @ Anima: ai trecut de vremea criticilor...

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu cred ca rezolv leapsa asta candva. Mai intai sa citesc si eu vreo carte =)) Ah! Da' ce e aia carte? :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Ca să dormi liniştit la noapte (chiar dacă nu-i laşi pe alţii să facă treaba asta)... :)

    1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?

    Unuia de teapa lui Willy Breinholst, de exemplu.

    2. Care sunt motivele pentru care le-ţi încredinţa sarcina aceasta?

    Viaţa omului în general (deci şi a mea) este plină de umor de toate felurile. De ce să nu râzi cu poftă la sfârşitul ei?

    3. Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra o urmă a umanităţii?

    Păi dacă-i sfârşitul lumii este şi sfârşitul umanităţii şi atunci nu mai are rost păstrarea vreunei urme a ei...

    4. Cum arată pentru dvs pauza ideală pentru a citi o carte?

    Ideal este să nu te apuce somnul...

    5. Daca aţi avea puterea de a şterge un personaj de roman care ar fi acesta?

    Chiar dacă nu-i personaj de roman eu l-aş şterge pe ciobănaşul din Mioriţa care se resemnează ca prostul în faţa morţii, pe "căţeluşul cu părul creţ" care fură şi minte învăţându-i pe micii omuleţi cum să procedeze în viaţă dacă vor să aibă succes(uri).

    6. Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?

    sunt evidente şi tocmai le-am spus...

    7. Cati kilometri aţi merge pentru a găsi o carte ?

    Există magazine on-line... Le recomand cu căldură...

    8. Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi ?

    Pe autorii scrierilor apocrife.

    9. Care ar fi primele cuvinte care le-aţi adresa

    De unde şi-au luat informaţiile?

    10. Descrieţi biblioteca visurilor voastre.

    Un e-reader color de înaltă rezoluţie cu toate cărţile scrise băgate în el (varianta originală + traducere în română), cu updatare la orice altă carte care va apărea la un moment dat. Forma să fie a unei cărţi tradiţionale (format B5) cu cca 100-150 de foi de grosime 80-90 de grame/mp, care sunt de fapt afişaje de text + imagini, posibilitatea setării fonturilor (mărime, corp), a culorii/texturii background-ului (să pot seta de exemplu un fundal de hârtie veche îngălbenită). Ba chiar să fie text editabil, dacă este nevoie de vreo corectură gramaticală în text sau de adăugirea unor notiţe suplimentare.

    RăspundețiȘtergere
  17. daca te ascunzi, dar scrii si ne arati fotografii, in aceste zile, e bine!

    RăspundețiȘtergere