luni, 9 august 2010

Onorată instanţă!


Când mai aveam timp de pierdut, indiferent de oraşul în care mă aflam, mergeam să asist la câteva procese...
Într-o dimineaţă am ajuns la Alexandria...
La Tribunal am intrat într-o sală în care afluenţa de public nu era foarte ridicată...
Pe rol era cazul dintre domnul x, în calitate de reclamant, şi Poliţia română, în calitate de pârâtă...
- Dumnneavostră aţi mers, în ziua y, pe drumul dintre Bucureşti şi Alexandria, cu o viteză de 160 km/h. Ce aveţi de spus?, zice judecătoarea, o femeie care se uită peste ochelari la un bărbat înalt şi elegant, îmbrăcat în stil american: ciocaţi, blugi şi cămaşă de blugi, un sacou de culoarea mării, iar pe cap o veritabilă pălărie, neagră, de cowboy...
- Onorată instanţă!  La data respectivă, nici eu şi nici maşina al cărui proprietar sunt nu ne aflam în locul respectiv! Pot dovedi acest aspect cu martori!
- S-a consemnat! Altceva mai aveţi de spus?
- Da! Aş dori ca următoarele termene ale procesului să se judece în lipsa mea. 
Nu mă pot deplasa de fiecare dată de la Braşov şi până aici. Am afaceri de urmărit...

***
Urmează un alt proces...
Un ceţăţean slăbănog, în calitate de reclamant, cu doi martori după el, versus Poliţia Română, în calitate de pârâtă.
- Dumnevoastră de ce contestaţi amenda primită?, întreabă aceeaşi judecătoare...
- Eu nu am băut nimic!
- Cum nu aţi băut nimic, când în Raportul Poliţiei se consemnează că aveaţi trei sticle de băutură în braţe?
- Dar eu am ieşit să cumpăr trei sticle cu vin de la un chioşc şi să le consum acasă, cu doi vecini!
- Să vină martorii, spune judecătoarea, punându-i pe amândoi să jure, separat, că vor spune adevărul şi numai adevărul...
Martorii jură, confirmă ce a spus reclamantul, iar judecătoarea dă sentinţa
- Vă schimb amenda în avertisment! Data viitoare să nu mai umblaţi pe stradă cu sticlele de vin în braţe!

Zilnic, cetăţenii români se judecă cu statul...
...câştigând o mare parte din procese...

9 comentarii:

  1. Este legată la ochi...; eu aşa am fotografiat-o...

    RăspundețiȘtergere
  2. E oarbă şi îi cam lipseşte o mână...în cap o avea ceva?

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca se poate de ce nu? Balanta se inclina uneori si de la bataia vantului asa ca justitia e mai mult de decor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Şi de ce nu ar avea voie cineva să transporte alcool? Mi se pare o aberaţie să dai amendă pentru aşa ceva. Eu le-aş da lor pentru că sunt şuncoşi şi miros a transpiraţie de la o poştă...
    Poliţiştii au voie să repună drogurile confiscate înapoi pe piaţa de heroină? Lor cine le face dosar penal?

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Costea: meri şi lucră la antidrog şi pe urmă să tragi concluzii...

    RăspundețiȘtergere
  6. Am fost si eu odata intr-o sala de judecata .. tot impotriva politiei romane :-P.. si am ras cu lacrimi la un proces de divort care a fost inainte ... stiu ca nu a fost frumos din partea mea, dar ce am auzit ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Cătăline, știi foarte bine, că dacă poliția și-ar face datoria, toți, lucrurile ar merge ceva mai bine. Că ar trebui și justiția, dar ar fi ficțiune, însoțită de o micțiune, din cauză de emoțiune. Și alte rămurele ale societății românești multilateral dezvoltate. Pe care stau păsăroii și păsărelele, făcând căchiță în capul ............ fără rimă
    Dar mă delectează poveștirile de asistare benevolă a proceselor de prin tribunale.
    Mai cunosc o persoană, care când nu mai avea ce face, spunea că intra prin tribunalul din Paris.
    O fi și ăsta f-un hobby! :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce v-ati mai umblat..Noroc ca nu eraţi parte prin procese, că altfel e să priveşti degajat de pe margine spectacolul contestatiilor proceselor-verbale de contraventie...

    RăspundețiȘtergere