luni, 10 mai 2010

Caliacra


Taxa de acces în zona fortificațiilor este de 3 leva, la care se adaugă altă taxă pentru fotografiat în muzeul amenajat într-o peșteră, pe care nimeni dintre români nu a plătit-o, în condițiile în care erau câteva amfore de vin, ceva vârfuri de săgeți și bucăți din marmură albă, rămase de la traci...
Un alt aspect interesant este o statuie a amiralului F.F. Ushakov, cel care i-a învins pe turci în 1791, amplasată în parcarea cetăţii. Fapta lui Ushakov i-a adus canonizarea, survenită în anul 2000, Biserica ortodoxă rusă numindu-l sfânt patron al Marinei Ruse.
Peste toate, a plouat ca într-o zi de toamnă, iar singurul aspect pozitiv a fost că marea s-a văzut teribil de frumos de sus.
Nu s-au putut face panorame, iar zgura din cetate a fost purtată pe tălpi până la București...


9 comentarii:

  1. nu prea ai avut lumina faina dar bun reportaj..bv

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar vroim să zic ”numai atat?” Dar iote, ca nesomnul naște :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoase fotografiile. Imi place mult prima!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anul trecut am fost si eu la Balcik si la Caliacra. Mi s-a parut minunat. Si am avut noroc si de vreme frumosa. Foarte frumoase fotografiile!
    Prima e de expozitie.

    RăspundețiȘtergere
  5. M-a impresionat legenda pe care ghidul ne-a povestit-o legat de Cap Caliacra,care spunea ca 40 de fecioare au preferat sa-si lege parul una de cealalta si sa se arunce in Marea Neagra decat sa ajunga in mana otomanilor.Mi-a placut mult Golful Balcic,as reveni cu placere la orice ora...

    RăspundețiȘtergere
  6. Ultima fotografie e de vis! Adica, sa privesti marea turcoaz dintre doua stanci care se saruta...

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am avut norocul să găsesc o leva rătăcită prin buzunare, cu care am plătit taxa pentru fotografiat în peşteră... din păcate, rezultatul nu a fost spectaculos...

    RăspundețiȘtergere