luni, 8 februarie 2010

Dans matinal









Azi noapte am măsurat zăpada de pe un bulevard bucureştean, însă subiectul din dimineaţa asta este mult mai frumos...
Chiar am plecat mai devreme de acasă, văzând cum dansează alţi oameni prin zăpadă, luându-mi şi 60 % din echipamentul de schi  să mă însoţească...
În metrou a fost acalmie.  Oameni erau resemnaţi, fiind conştienţi că mai devreme sau mai târziu aveau să ajungă afară.
Dansul a început la Kogălniceanu...
Trotuarul s-a mărit subit cu 3 m din cauza zăpezii care zace la marginea părţii carosabile. O liceeană de la Gheorghe Lazăr alunecă, ţipă scurt, şi cade în zăpadă. Se amuză însă împreună cu colegele ei, râzând ca la un film de comedie.
 La Teatrul Bulandra un domn cu ochelari şi o geacă roşie şi o doamnă îmbrăcată în negru mărşăluiesc prin zăpadă. Aproape de Gheorghe Lazăr oamenii merg în coloană, iar un pseudotractoraş de dat zăpada este cât nămetele care zace în mijlocul intersecţiei.  Grupuri-grupuri de câte cinci persoane merg şi pe trotuarul de la Grădina Cişmigiu.
Ajung, cam greu, la Primărie. Carul de transmisie de ieri, când doctorul le spunea peneleilor de la sec. I că-şi ţin maşinile la expoziţie şi nu dau zăpada, e tot acolo. Nici măcar în faţa Primăriei Generale nu este dată zăpada de pe trotuar. Sunt însă 7 oameni care se mişcă anemic, păziţi de doi şefi...în timp ce coloana de troleibuze de pe Bdul Regina Elisabeta ţine captivă o maşină de poliţie. 
Ajung şi în faţa primăriei condusă de băiatul ăla, care este, cel care l-a botezat pe unchiul Google...Zăpada e dată...Afară mai stă un nea caisă cu o lopată în mână...chipurile...dând la zăpadă. Adevărul e că stă la dat de şase...din cauză că se tot uită înspre Primăria Generală...
În faţa IGP obser că băieţii cu ochi albaştri sunt ceva mai organizaţi...or şti ei pe cineva de frică...
Pe Calea Victoriei o volă imensă păzită de o maşină de poliţie...stă la semafor. Adevărul este că e vorba de o strategie nouă în dansul cu zăpada: utilajele de dezăpezit sunt însoţite de maşini ale poliţiei, altfel nu se mişcă nimeni din faţa lor...Tot pe Calea Victoriei se fac reduceri cu 70% la zăpadă, că doar - doar o veni cineva să o ia şi să ne scape de Everestul născut în ultimele două zile.
La Universitate o tânără stă  la semafor, ţinând în braţe ceea ce iubeşte indiferent de vreme: cultura.
Mai înspre statuia lui Mihai Viteazul o altă tânără s-a supărat. Vrea să meargă la servici cu un taxi, dar...i se trânteşte uşa în nas. A avut însă puterea să-i mai zâmbească bădăranului...
Peste drum de Teatrul Naţional un bătrânel, care mergea pe stradă, îşi face o pomană de bine şi sare peste muntele de zăpadă acolo unde îi este locul: pe trotuar.
Îl mai ştiti pe prietenul meu de la Ministerul Agriculturii, cel cu freza de zăpadă: e la datorie, primind indicaţii preţioase...
Aproape de statuia lui C.A Rosetti, în staţia RATB, o altă doamnă dansează prin zăpadă.
Ce frumos este afară...dar eu trebuie să fug...am o condică de semnat...
Asta este România mea. O iubesc!, chiar dacă, uneori, simt gustul unei cireşe amare...
Dar,  ştiţi care-i baiul? Speranţa nu a murit, doamna cu ochelari priveşte cu încredere spre viitor...



15 comentarii:

  1. Am mai trait ierni cu nameti, e greu maxim o saptamana, ieri am vazut oameni care nu si-au dezapezit doar masinile lor, ci si trotuarul si au facut loc de trecere de pe o parte de strada pe alta...nu cred ca trebuie sa asteptam tot pe altu sa faca partie

    Plus ca dupa nameti poti sa te joci pitulusu`
    Nu ma supar pe zapada, sa fie clar:)! O iubesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place!! imi place! vreau asa zapada in fiecare iarna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Toata lumea vrea zapada si cand apare zapada toata lumea e suparata ca e zapada. Bucurati-va oameni buni, luati-va fularul si doi carbuni rotunzi si iesiti afara sa puneti nasturii omului de zapada. Sefii vostri sa faca si ei la fel daca altceva nu se pricep sa faca in lipsa voastra!
    Ia sa nu mai aud jelanii:))
    Dvs. domnule scrieti si faceti poze sa stim si noi cum e si-n ograda altora.
    Ce viata minunata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Speranta moare ultima dupa ce te ingroapa pe tine, v-ar spune un om rau. Daca trandafirul din glastra s-a frant, sa ramana macar sarutul din scara intreg.

    RăspundețiȘtergere
  5. da, frumos dans ... şi dacă dansul înseamnă bucurie, atunci cu toţii ne bucurăm de acest anotimp (acum nu ştiu ce bucurie aveau pietonii de dimineaţă, dar speranţa nu ne lasă aşa uşor) ... frumoase toate cadrele, iar ultimul este reprezentativ ... doamna se uită un pic ştrengăreşte, te-a vazut sau doar se gandea "mai bine stăteam acasă"? P.S: păi dacă ai stat sub dud, pune un detaliu ("omul cu masca de fier") ... o zi uşoară

    RăspundețiȘtergere
  6. @Danca Danela: da, am mai văzut, ieri, o fotografie a unui pici îngropat în nămeţi. Probabil din cauză de pituluş...:)

    @Ema: mai nou aruncă cheia neantului şi se duce la o bere!

    @Veronique: dacă nu va ninge vom monta nişte tunuri de zăpadă, numai să ne spuneţi în ce zonă:)

    @indiscreta: eu fac mai nimic...

    @Cristian Ion: nu m-a văzut...să văd întâi povestea fierului ăla...

    RăspundețiȘtergere
  7. Dar stiu ca ai inotat si tu prin nameti sa prinzi cadrele astea! Nu-mi vine nici sa scot nasul din casa dupa ce le-am vazut...iarna nu-i ca vara:))
    Bravo, esti pe faza!
    PS: multumesc pentru portrete, MI-NU-NA-TE!
    Picurand!!

    RăspundețiȘtergere
  8. N-aş ieşi afară pe vremea asta ! Nici măcar pentru fotografii nu aş pleca de la căldurică :D Oricum, d'aia ne-au prelungit vacanţa, ca să stăm acasă, nu ? :)) Mie îmi place iarna văzută doar de la geam sau în fotografiile altora, când vine vorba de ieşit afară e teroare :))
    À propos, îmi plac fotografiile tale :P

    RăspundețiȘtergere
  9. @PhotoTeam & Myry: cu plăcere şi mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
  10. Dansul matinal, texturile, culorile, ideile, m-au dus usor spre Degas: balerinele lui imateriale din lumea lui ideal-realista ...
    Oamenii nostri materialisti din lumea noastra realist pierduta... idealul devine mijloc, scopul devine glisant intre sus si mult... As ramane cu Deagas...

    RăspundețiȘtergere
  11. macar pare mai curat bucurestiul acuma nu?

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce frumoasa pare iarna privita prin ferestre si-n fotografii!... dar odata ce ai deschis usa si primul fulg de nea ti se topeste pe fata iar vantul spulbera zapada proaspat asternuta,realizezi ca nu este chiar atat de minunata pe cum credeai...dar cel putin ,cum spunea si "Monkey-Claudiu" totul pare mai curat..:)
    ps: fotografiile sunt superbe ca de obicei si multumesc ca imi urmaresti blogul :)

    RăspundețiȘtergere
  13. @InGri: iarna va trece, ce a creat Edgar Degas va rămâne...
    @Monkey-Claudiu: acum arată ca naiba...
    @Bogdan: pune ideile pe care le ai la treabă şi lasă prostiile...

    RăspundețiȘtergere
  14. Felicitări pentru fotografii. Cel mai mult îmi place doamna ce ţine la piept cartea de la un cotidian central şi fotografia cu promotia la zăpadă. Dacă e la reduceri iau şi eu o parte pentru a o planta în faţa casei primarului general, să simtă şi el ce au pătimit oamenii azi dimineaţă.

    RăspundețiȘtergere
  15. Mie-mi place zapada. Am asa senzatia ca de cum ninge se asterne linistea peste oras. :)

    RăspundețiȘtergere